Όμιλος Αντισφαίρισης Πτολεμαϊδας www.ptolemaidatennis.gr Εγκαταστάσεις Συλλόγου Παιδικά Τμήματα

6002-feet2

Αν και το footwork είναι το μυστικό για πολύ καλές επιδόσεις στο τένις, πολλοί παίχτες δεν δίνουν την προσοχή που θα έπρεπε στο σημείο αυτό. Πολύ συχνά επικεντρώνονται οι προπονητές και οι ερασιτέχνες παίχτες στο να βελτιώνουν συγκεκριμένα χτυπήματά τους, χάνοντας στην πραγματικότητα πάρα πολύ χρόνο και ενέργεια για το σκοπό αυτό. Δεν έχει σημασία πόσο καλό θα είναι θεωρητικά ένα χτύπημά σας, εάν δεν κατορθώσετε ποτέ να πάρετε την καλύτερη δυνατή θέση και στάση για να χτυπήσετε την μπάλα. Προτού διαβάσετε παρακάτω, σκεφτείτε για μια στιγμή το εξής: Tί ακριβώς συμβαίνει όταν παίζετε;
Επιστρέφετε πολύ καλά ένα δυνατό σερβίς του αντιπάλου σας.
Κάνετε τον αντίπαλό σας να κινείται σε όλο το γήπεδο, όταν ξαφνικά αυτός αποφασίζει να σας επιτεθεί ανεβαίνοντας στο φιλέ.
Προσπαθείτε να πετύχετε ένα passing shot, αλλά ο αντίπαλός σας κάνει βολέ στην αντίθετη γωνία και τρέχετε, για να το αποκρούσετε με ένα εντυπωσιακό backhand σε ευθεία με το ένα χέρι, που θα ζήλευε και ο ίδιος ο Federer.
Σταματήστε να σφίγγετε για λίγο τη γροθιά σας και ας δούμε τι έγινε. Μόλις χτυπήσατε την μπάλα οκτώ φορές, αλλά τι κάνατε τις περισσότερες φορές; Κινηθήκατε! Κινηθήκατε προς την μπάλα για να αποκρούσετε κάθε χτύπημα και κινηθήκατε μετά την απόκρουση για να επανέλθετε.



Ο χρόνος, που αφιερώνετε, για να αποκρούετε χτυπήματα (μην σας ενδιαφέρει ο πραγματικός χρόνος, που η μπάλα περνάει στο πλέγμα της ρακέτας) είναι μόνο ένα πολύ μικρό κομμάτι σε σχέση με το χρόνο, που αφιερώνετε πηγαίνοντας προς την μπάλα, για να την αποκρούσετε και επανερχόμενοι μετά το χτύπημα. Φαίνεται αυτό στον τρόπο που προπονήστε;

Κάθε χτύπημα στο τένις ξεκινά από το έδαφος, άρα τα πόδια σας ενεργοποιούνται πολύ πιο πριν από τη στιγμή που η ρακέτα σας έρχεται κοντά στην μπάλα. Ακολουθούν πέντε βασικοί λόγοι, για τους οποίους θα βελτιωθεί το παιχνίδι σας, αν βελτιώσετε το footwork:

Μεγαλύτερη δύναμη στο χτύπημα
Το να αναπτύξετε καλύτερη τεχνική στο footwork θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη δύναμη στα χτυπήματά σας για έναν πολύ σημαντικό λόγο: Όταν πηγαίνετε προς την μπάλα και παίρνετε καλή θέση, δίνετε στον εαυτό σας τη δυνατότητα να αποκρούσετε την μπάλα, χρησιμοποιώντας όσα περισσότερα μέρη του σώματός σας γίνεται. Αν δεν το κάνετε, τότε καταλήγετε να χτυπήσετε την μπάλα χωρίς να βρίσκεστε σε καλή ισορροπία ή χρησιμοποιώντας μόνο το χέρι σας.

Σκεφτείτε το ως εξής: Ενας boxer δεν μπορεί να πετύχει χτύπημα knockout. Tο knockout πάντα προκαλείται, αφού τοποθετήσει τα πόδια του στη σωστή θέση, έτσι ώστε να μπορεί όλο το βάρος του σώματός του να μεταδοθεί στο χτύπημα. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και στο τένις.

Περισσότερες εναλλακτικές για χτυπήματα
Το να βελτιώσετε το footwork σας προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία στην επιλογή χτυπημάτων, γιατί σας φέρνει νωρίτερα σε καλύτερη θέση.

Δίνει περιθώριο να επιλέξετε ποια στάση προτιμάτε για το συγκεκριμένο χτύπημα (ανοιχτή στάση, κλειστή στάση, ουδέτερη στάση).

Επίσης μπορείτε να επιλέξετε πού θέλετε να παίξετε το χτύπημα και τι είδους χτύπημα θα είναι αυτό -- crosscourt, down the line, backhand, forehand, βαθύ ή κοντό, passing shot ή λόμπα κλπ.

Χωρίς αυτό, θα έχετε λιγότερες επιλογές και αυτές θα είναι σίγουρα πιο αδύναμες κατά την εκτέλεσή τους.
Λιγότερα λάθη
Περίπου το 70% των αβίαστων σφαλμάτων οφείλονται σε αδύναμο footwork. Τι θα σήμαινε για το παιχνίδι σας αν μπορούσατε να μειώσετε τα αβίαστα λάθη σας κατά το ποσοστό αυτό; Χρειάζεται να πει κανείς κάτι περισσότερο;
Θα κρατάτε πιο πολύ την μπάλα
Το να βελτιώσετε το footwork θα βελτιώσει επίσης την κινητικότητα, την ισορροπία και το συντονισμό των κινήσεών σας, κάτι που είναι ιδιαίτερα κρίσιμο στα πιο προχωρημένα επίπεδα παιχνιδιού. Θα μπορείτε να φτάνετε πιο πολλές μπάλες (ακόμα και κάτω από πίεση) και αυτό θα αναγκάσει τον αντίπαλό σας να παίξει ένα, δύο ή τρία περισσότερα χτυπήματα από αυτά, που περίμενε - ή ήθελε. Αυτό δημιουργεί περισσότερες πιθανότητες για να αστοχήσει.
Βελτιωμένη ταχύτητα και αντοχή μέσα στο γήπεδο
Αν επιδιώξετε να βελτιώσετε το footwork σας, αυτό θα σας δώσει τη δυνατότητα να βελτιώσετε την ταχύτητά σας και την αντοχή σας στο γήπεδο. Θα έχετε παρατηρήσει πολλούς καλούς «τεχνικούς» παίκτες να χάνουν από «λιγότερο τεχνικούς», οι οποίοι όμως είχαν πολύ καλύτερη ταχύτητα, κίνηση και αντοχή στο παιχνίδι. Αυτό συνδέεται με εκείνο, που αναφέραμε προηγουμένως, ότι δηλαδή αναγκάζεται ο αντίπαλός σας να παίξει όσο περισσότερες μπάλες γίνεται. Αυτό οδηγεί σε περισσότερα λάθη μέσα σε συντομότερο χρόνο και επηρεάζει την ψυχολογία του αντιπάλου κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, κάτι που αυξάνει κι άλλο τις πιθανότητες για λάθη εκ μέρους του. Έτσι, αν πράγματι θέλετε να βελτιώσετε το παιχνίδι σας, είναι πολύ απλό: Αφήστε τη ρακέτα στη θήκη και δουλέψτε το footwork σας.
Πώς γίνεται αυτό
Tο πρώτο πράγμα, που πρέπει να κάνετε, είναι να σταματήσετε να τρέχετε τόσο πολύ μέσα στο γήπεδο. Θα πρέπει να τρέχετε μόνο εάν πράγματι βρίσκεστε πολύ μακριά από την μπάλα και δεν μπορείτε να κάνετε τίποτε άλλο από το να τρέξετε γρήγορα. Εκτός από αυτό, οι περισσότερες από τις κινήσεις σας στο γήπεδο θα πρέπει να γίνονται με πλάγια συρόμενα και σταυρωτά βήματα.
Ξεκινήστε με το να αρχίσετε να κάνετε ασκήσεις footwork στο ζέσταμά σας, κάθε φορά που πρόκειται να παίξετε. Μετά συνεχίστε χρησιμοποιώντας κώνους (για ζικ ζακ κ.λπ.) και σκάλα προπόνησης ως βοηθήματα προπόνησης.
Αρχίστε σιγά με απλές ασκήσεις footwork και αυξήστε στη συνέχεια την ταχύτητα εκτέλεσης και τη δυσκολία των ασκήσεων, όσο βελτιώνεστε.


πηγή: http://www.active.com/tennis/articles/footwork-the-foundation-for-success-3076352

FaceBook  Twitter
Friday the 23rd. Όμιλος Αντισφαίρισης Πτολεμαϊδας 2013.